• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Відкрите заняття з пошуково-дослідницької діяльності в старшій групі

Відкрите заняття з пошуково-дослідницької діяльності в старшій групі

2014-12-22

/Files/images/SAM_5278.JPG

«Дитина за своєю природою –

допитливий дослідник, відкривач світу»

(Василь Сухомлинський)

18 грудня 2014 року вихователь старшої групи "Калинонька" Ричка Віта Василівна провела відкрите заняття у формі майстер-класу на тему «Серйозно про цікаве».

Діти дослідники від народження. Саме дослідження допомагає їм пізнавати навколишній світ. І саме етапи наукового дослідження вони несвідомо використовують, ознайомлюючись з довкіллям. Підготовка дитини до дослідницької діяльності, навчання її вмінь та навичок дослідницького пошуку стає найважливішим завданням сучасної освіти. А доступна для дітей дошкільного віку пошуково-дослідницька діяльність під керівництвом дорослого створює широкі можливості для виховання в малят пізнавального інтересу до довкілля та розуміння його значення.

Вихователь запросила дітей до наукової лабораторії, в якій діти уявляли себе справжніми вченими-науковцями. В доступній формі у малят формувалися нові і закріплювалися уже відомі знання про природничі науки: фізику, хімію, біологію, географію, астрономію, медицину. Малята знають , що всі науки розподіляються на природничі і суспільні, та хто такі науковці і чим вони займаються. Діти разом з вихователем з’ясували, що слід робити, щоб стати науковцем – добре вчитися, читати, володіти комп’ютером, бути спостережливим, любити природу. Особливо дітям сподобалась ігрова комунікативна ситуація «Зустріч наук , які сперечалися, і яка з них найважливіша». Кожен з дітей висував свою версію.

В другій частині заняття діти разом з вихователем проводили нескладні досліди та шукали відповідь на запитання : «В якій воді краще вчитися плавати – в прісній чи солоній?» - дослід з яйцем, яке не тоне в солоній воді. Вихователь використала відеосюжет «Мертве море Ізраїлю» та розширила знання дітей про моря, річки.

Дуже сподобався дітям дослід - моделювання «Вулкан» (змішування соди, оцту і червоної підфарбованої води). Діти перед цим розглянули фото виверження вулкану, а дослід-моделювання, так захопив малят, що вони ще і ще хотіли його повторення.

Також проведено дослід із звуками (дзвоник звучить голосно близько, тихо – далеко, тихо у воді). Діти закріпили знання про види звуків:мовні, музичні, шумові.

Найбільш загадковим був дослід-моделювання мікробів, які розвиваються в організмі людини. Перед цим вихователь наголосила на тому, що найбільше багатство людини – це її здоров’я. І якщо його не берегти, в організмі хвороботворні мікроби роблять свою шкідливу справу. На спиртівці підігрівались таблетки глюконату кальцію, які під впливом високих температур почали перетворюватись у справжніх «драконів» - мікробів , які звиваючись, піднімалися над спиртівкою на 4-5 сантиметрів. Ось так можна ілюструвати ріст мікробів у хворому організмі людини.

Як підсумок заняття діти визначили, який з дослідів їм найбільш сподобався, який з них вони хотіли б повторити вдома, а також що найбільше їх здивувало.

Вихователь протягом заняття використовувала прийоми технології ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань) – мозковий штурм, моделювання маленькими чоловічками; використано коректурні таблиці, елементи ейдетики, ТЗН.

Педколектив під час обговорення дав високу оцінку роботі вихователя і висловив переконання в тому, що заняття з пошуково-дослідницької діяльності сприяють розвитку у дітей пізнавальних інтересів, стимулюють розумовий розвиток, поповнюють активний словник дітей.

/Files/images/SAM_5280.JPG/Files/images/SAM_5274.JPG/Files/images/SAM_5270.JPG/Files/images/SAM_5264.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 709

Коментарi