Граємось ляльками

2022-11-11

/Files/images/14 гр..jpg

Не потребує доведення істина: найефективніша форма навчання дітей – гра. У ранньому віці особливого значення набувають дидактичні ігри з лялькою. Саме вони дають змогу дитині практикуватися в активному мовленні, опановувати соціальні моделі поведінки, закріплювати навички самообслуговування, засвоювати знання та вміння. Але для благополучного розвитку дитини важливо як відбувається процес гри. Гра дітей не виникає стихійно, вона формується під керівництвом дорослого і в спільній діяльності з ним.

Для малюка до трьох років лялька – це, певною мірою, він сам, його одноліток. У його свідомості вже сформувалося уявлення про ляльку як іграшку, що уособлює людину. Тож бавлячись з нею, він мовби програє різні життєві ситуації, засвоює моделі поведінки, вправляється у мовленні. Тому в процесі гри більше говоріть з малюком, не сюсюкаючи, бажано з яскравою артикуляцією. Називайте дії, які ви разом робите в процесі гри, приділяючи увагу послідовності дій: «Зараз ми ляльку погодували, а тепер укладемо її спати».

Дитина дізнається по іграшковій фігурці, як влаштоване тіло людини. Її можна одягати й роздягати, сповивати, возити в колясці, садити за стіл і «годувати» під час сніданку. Граючи з лялькою, малюки втілюють свої фантазії, але при цьому наслідують поведінку дорослих, повторюють почутті фрази, навчаються основам соціальних взаємин.

При цьому ляльками грають дівчатка й хлопчики. Дівчаткам слід купувати лялечок-дівчаток, а хлопчикам чоловічків з ЛЕГО, фігурки з наборів «Юний будівельник», «Пожежник», «Поліцейський», роботи-трансформери. При цьому психологія хлопчиків така, що вони полюбляють дивних персонажів. Такий вибір обумовлений особливостями емоційної поведінки і фантазії. Хлопчикам не цікавий пупс, про якого треба піклуватись. Їм потрібен соратник або противник, з яким можна вступити в бій, відправитися в подорож, затіяти масштабний проєкт.

Отже, лялька в тому чи іншому вигляді необхідна дитині. З нею вона вивчає людське тіло, розвиває необхідні для життя навички, поповнює словниковий запас.

Граючи з дитиною, непомітно скорочуйте свою активність, поступаючись їй у першості в грі. Через деякий час малюк вже не потребуватиме вашої постійної участі. І все ж ваша присутність, увага до його успіхів, ваша похвала ще довго будуть необхідні дитині, тому що вона не завжди в змозі оцінити досягнуте.

Увага! Лялька – може стати важливим індикатором відносин дитини в сім’ї. Якщо малюк грубий і жорстокий з ляльковим персонажем, значить, його психіка потребує емоційного розвантаження або ж коригувальних заходів.

Кiлькiсть переглядiв: 56

Коментарi