На занятті з правового виховання: " Кожна дитина має право на власну думалку".
Після того , як вихователь прочитала казку Г.-Х.Андерсена "Дюймовочка", дівчинка з упевненістю сказала:
- Коли я виросту, вийду заміж за крота.
- Чому??? Віін же сліпий, та ще й тварина!
- Нічого, зате він багатий!
Хлопчик приніс в дитячий садок яскраві фігурки-магніти і грається з ними.
Вихователь запитує:
- Антоне, що це в тебе?
- Магніти.
- А куди ж ти їх чіпляєш?
- На хотодильник.
Дівчинка в поганому настрої, голосно і сердито розмовляє з однолітками.
Завідувач закладом зайшла до групи і поважно запитала:
-Це, напевне, Тетяна Володимирівна так кричить і сердиться?
Тетянка знову сердито відповіла:
- Я не Володимирівна, а Таня!
Завідувач запевнила Тетянку:
- Твого татуся звуть Володимир, значить ти - Володимирівна.
Тетянка хвилинку подумала і з упевненістю сказала:
-Документ покажіть!
Хлопчик звертається до виховательки:
- Анатоліївна, а до тебе вчора СМС-ка приходила?...
На прогулянці хлопчик помітив, що у велосипеда спустило колесо:
- Погляньте, колесо здушилося!
За обідом хлопчик погано їсть. Вихователька запитує:
- Дмитрику, чому ти так погано їси? Невже тебе вдома годують чимось особливим, чого не дають в дитсадку?
- Я Вам не скажу.
- Чому? - здивувалась вихователька.
-Тому що я дуже засекречений.
Вихователь проводила бесіду про те, як слід поводити себе в суспільних місцях: на вулиці, в лікарні, в магазині іграшок, супермаркеті тощо.
Андрійко весь час уважно слухав виховательку і мовчав. Коли усі діти відповіли на запитання, він чесно повідомив:
- А мені тато сказав, щоб я не мотав мамі нерви і не висмоктував з неї гроші !
(хлопчик спілкується російською мовою)
Під час сніданку швидко випив чай і вигукнув:
- Ой, у меня чай пропал!
Вихователька: - Так ты же его выпил!
- Да-а-а... Так ведь я же еще хочу!!!
Перед виходом на прогулянку вихователь розповідала дітям про те, що стороннім особам забороняється вхід на територію дошкільного закладу. Усі майданчики створено для дітей: щоб діти там грали, гуляли; для занять на свіжому повітрі тощо.
Завідувач закладом здійснювала обхід території , заходила на кожен ігровий майданчик, спостерігала за іграми дітей.
Дмитрик підійшов до завідуючої і сказав:
- К нам не надо на площадку приходить. Посторонним здесь нельзя.
З розповіді матусі Дмитрика.
Мама і тато хлопчика ведуть важливу розмову. Дмитрик весь час намагається втрутитися, але це в нього ніяк не вдається. Тоді він встає, підходить до матусі, закриває їй долонею рота і говорить:
- Мама, помолчи, пожалуйста! Я с папой разговариваю!.
Дівчинка побачила, як діти зім'яли аркуш з картинкою і вигукнула:
- Ой, картинка ізмокталась!
В умивальній кімнаті "загудів" кран. Діти стривожились і запитали вихователя:
- Що це гудить?
- Кран,- відповіла вихователька.
- А чому він гудить? - перепитали діти.
Вихователька не знайшла, що відповісти.
Тоді Дмитрик поважно сказав:
- Как? Разве вы не знаете? Это у него горло болит!!
А потім додав:
- Наверное мороженое ел!...
Під час полуденка дівчинка їсть пиріжок з повидлом і запиває молоком. Після того, як вона відкусила черговий шматочок, з пиріжка випададає повидло на стіл.
Марійка стривожилась і вигукнула:
- Ой, з пиріжка "мазь" випала!
Підмінний вихователь чергової групи запитує дівчинку:
- Сашо, в яку групу ти ходиш?
- В молочну! (дівчинка мала на увазі молодшу групу)
Вихователь проводить спостереження за працею двірника .
- Людина якої професії прибирає на території дитячого садочка?
Діти:
- Двірник.
- Як звати нашого двірника?
Діти:
- Которович! (двірника звати Анатолій Вікторович)
З розповіді матусі.
На день народження хлопчику замовили привітання від Лунтика (актор в костюмі персонажа з мультфільму "Лунтик" співав, танцював, грав з хлопчиком в ігри, жартував...)
Матуся запитала: - Как тебе, Дима, понравилось?
- Ну-у-у...вобщем - то я... рад....
- ?????
Мама й тато ведуть дівчинку до дитсадочка.
Катруся:
- Ходімо швидше, а то собакуся покусає!
Хлопчик часто приходив до дитсадка без носової хусточки. Але одного разу не забув її, витягнув і усім показував, яка вона гарна. Вихователька зраділа і сказала:
- Як добре, що ти, Давид, не забув хусточку, тепер буде чим носика витирати.
Хлопчик:
- Так це ж не для носика, а для сліз !!!
На занятті з розвитку мовлення.
Вихователь:
- Діти, якими ласкавими і ніжними словами можна назвати кота?
Андрійко:
- Шкрябник!
В спальній кімнаті після денного сну діти поступово прокидаються, а вихователь розпочинає гімнастику пробудження. Хлопчик Саша Б. вже не спить, але з напівзакритими очима спостерігає за тим, що відбувається в спальні.
Єва, обурена такою поведінкою Саші, підходить до нього і каже:
(рос.) - А-ну вставай, хранитель покоя !!!
Сашко, почувши командний голос Єви, невдоволено "надув" губи.
Єва продовжує:
- Ты посмотри на него, он еще и губами моргает!!!
Хлопчик бігає про групі, бешкетує. Вихователька зауважує:
- Андрійку, не можна бешкетувати, слід гарно поводитись. Тобі ж татусь говорив...
- Як? Нічого такого він сьогодні не говорив. Він просто мовчки пішов...
Вихователька розгорнула сюжетно-рольову гру "Сім'я". Андрійкові пропонує виконувати роль татуся.
Андрійко:
- Я не буду татусем.
Вихователька:
- Чому?
- Тому що я ще не жонатий!!!!!
Вихователь:
- Діти, які казки Г.-Х.Андерсена ви знаєте?
Сусанна:
- "Гидкий олов'яний солдатик"...
Вихователь на занятті запитує дітей, ким працюють їхні батьки (мама Дмитрика працює в дитсадочку музкерівником)
Дмитрик:
- Моя мама - музиканта!
Ось як наші малята називають імена та по батькові вихователів і працівників закладу:
Борисівна - "Алісовна", Вікторович - "Которович", Вікторівна - " Рікторовна", Любов Миколаївна - "Любовна Ніколаевна", Валентинівна - "Малентіновна", Іванівна - "Авановна".
(Максим - хлопчик дисциплінований, спокійний, розсудливий) Ситуація: дівчатка бешкетують, стрибають, голосно обговорюють свої "дівчачі" проблеми.
Максим: (рос.) - Вы - неразумные, вы балуетесь! Тихо!
Маша Л. (одна з цих дівчаток): (рос.)- А ты мне всю жизнь испортил!!!
Вихователь проводить заняття по творчості В.О.Сухомлинського. Показує його портрет.
- Діти, ким був В.О. Сухомлинський?
Маша : - Це книжковик.
Діти групи разом з вихователем пішли до спортивної зали на ранкову гімнастику. Єгор і Ваня залишились в роздягальні. На зарядку йти не поспішають, обговорюють свої "хлопчачі" справи. Батьки, які роздягали своїх дітей, запитали хлопчаків:
- Вас що, не взяли на зарядку?
- Ні, нас забули!...
Вихователь:
- Вовчику, чому ти запізнився на ранкову гімнастику?
Вова:
- Тому що я маму не міг розбудити!
Вихователька групи, яку відвідує Маша, коректно розповіла матері дівчинки про її не досить належну поведінку в дитсадочку.
Матуся: - Машо, ти мене дуже засмутила...
Маша: - Мама, не тільки я тебе засмутила, а й Андрюша, і Діма, і Саша своїх матусь також!
Вихователь: - Андрійку, де ти відпочивав улітку?
Андрійко: - На морі.
Вихователь: - На якому?
Андрійко: - Там, де солона вода.
Хлопчик із старшим братом зайшли до магазину.
Старшй брат: (рос.) - Дима, ты эти конфеты будешь?
- Я подумаю...
- А эти ?
- Не знаю.
- А , может эту?
- Не-е-е-е-е-т!. Мне -бы чего-нибудь повкуснее!...
Фізкультурне заняття: діти ходять приставним кроком по канату (бутафорська Змійка). Вихователь наголошує, що слід іти по "спинці ", а на голову Змійки не наступати.
Софія пройшла по канату, підійшла до голови Змії і говорить:
- Ну, що? Лежиш тут? А я там тобі по п'ятах ходила...
На занятті діти розповідають, якими ласкавими словами їх називають матусі, коли вони зроблять якусь хорошу, добру і корисну справу.
Андрійко продовжує:
- А коли я зроблю щось таке нехороше, то мене називають...шкідником!..
Вихователька піднімає дітей після денного сну. Дмитрик не хоче підніматися з ліжка і виконувати вправи "гімнастики пробудження":
(рос.) - Я в зимней спячке...
На занятті з використанням інноваційної технології ТРВЗ:
- Якщо замість молока замісити Колобка на святій воді, то Колобок оживе...
Дмитрик з мамою стоять на зупинці, чекають автобус. Транспорт довго не приїздить, тому хлопчик замерз і скаржиться про це матусі.
Матуся: (рос.) - Дима, ну ножками потопай, вот и согреешься.
Дмитрик: (рос.)- Нет, не могу, у меня стебель ноги замерз!!!
Вітя і ще двоє його товаришів наказані стоять в різних кутках групи. Двоє хлопчиків стоять спокійно, а Вітя продовжує бешкетувати.
Заходить медпрацівник для ранкового поточного огляду дітей.
Діти: - Заберіть Вітю до себе, бо він нам заважає гратися!!
Вітя: - Не треба мене нікуди брати!!!
Діти: - Чому ???
Вітя: - А он там по кутках ще двоє стоять. Їх і беріть!...
У похмурий осінній день вихователь разом з дітьми проводить спостереження за погодою.
- Дмитрику, яка сьогодні погода?
Хлопчик відповів не одразу, а , подумавши, відповів:
- ...Сумна!
Практичний психолог зайшла до групи і звернула увагу на те, що в групі діти спілкуються дин з одним занадто голосно. Звернулась до одного з дітей:
- Дмитрику, мені здається, що ти розмовляєш занадто голосно...
На це Дмитрик відповів:
- Я не здаюся...
Вихователь формує знання про величину предметів.
Після заняття, у повсякденному житіті, помічник вихователя намагається допомогти вихователю, ставлячи запитання до діітей:
- Мілана, якого я зросту , коли сиджу?
- Низька,
- А коли я стою, яка я ?
Мілана, подумавши, відповідає:
- Ви стара....
Дівчинка прийшла до дитсадка, щедро побризкана маминими парфумами. Вихователька зазначила:
- Софійко, в тебе так гарно волоссячко пахне!
Софійка:
- Це мене мама так духом помастила!!!!!
Хлопчик звертаєься до виховательки:
- Людмило, Михайлівно, я вас люблю. Мені вже можна, бо мені вже 6 років...
Хлопчик , підійшовши до виховательки, довірливо розмірковує:
- Мені подобається Аня, а на прозапас - Даша...
Вихователька допомагає дітям одягатися на прогулянку. Нахиляється до хлопчика, навчаючи зав'язувати шнурки. При цьому говорить:
- Ох, як мені важко нахилятися.
Поліна зауважує:
- Вам, Людмило Михайлівно, треба сідати на дієту!
Вихователька продемонструвала слайд-ілюстрації до казки "Попелюшка" і запропонувала відгадати її назву.
Настя:
- А я знаю цю казку. Це казка про Капелюшку!!!
Вихователька під час заняття запитувала у дітей, як звати по іменам та по батькові працівників дитсадка (вихователів, помічника вихователя групи, музичнного керівника тощо)
Кіріл:
- Я навіть знаю, яке ваше прізвище!
Вихователька: - Яке ж у мене прізвище?
- Матросова!!!! (А справжнє прізвище вихователя - Корабльова....)
Вихователька вранці прийшла на роботу без макіяжу.
Микитка:
- Людмило Михайлівно, ну ви сьогодні як Баба Яга!
Наступного дня вихователька, врахувавши репліку дитини, прийшла гарно вдягненою і з красивим макіяжем:
- А сьогодні ви - Дюймовочка!
Вихователь,проводячи спостереження за комахами (мурашки), підводить підсумок:
- Діти, ніколи не можна кривдити мурашок, руйнуючи їх нірки, та інших комах: бджілок, клопів-солдатиків, метеликів. У них - сім'ї, маленькі дітки...
Тарас, побачивши бджілку на квітці, зазначив виховательці:
- Тетяно Анатоліївно, я бачив сімейну бджілку...
- У мене є наречена, її звати Настя.
Вихователь: - Де ж ти її знайшов?
-Даниїл: - А для чого вам?
Вихователь: - А, може, й я собі жениха там знайду!
Даниїл: - Та ні, там такого добра немає...
Вихователь з дітьми закріплює поняття "дикі" і "свійські" тварини.
- Діти, а кіт яка тварина , дика чи свійська?
Денис:
- Хатня.
Середня група
Вихователь чергової групи відповідає на запитання завідувача закладу про те, скільки дітей залишилось у черговій групі:
Вихователь: Один ***** енко сидть.
Дитина ****енко : - Я стою !!!
Вихователь призначає чергових і називає хлопчика за прізвищем.
Дитина: - Тетяно Анатоліївно, Ви що, забули, як мене звати???
Вихователь: - Діти, яка зараз пора року?
- А що, хіба не видно, що зима? Он , які кучугури снігу!!!